Na początku marca rozpoczął się cykl odcinków na temat reklamy w grze komputerowej, którą Michał “Krooger” Cichy (Wirtualna Polska) zapoczątkował z Jackiem Jankowskim (Mój szef o reklamie w grach komputerowych). Po pięciu dniach emisji IGtv zgromadziło bogatą lekturę na temat nowego trendu wśród reklamodawców, jakim jest bez wątpienie in game advertising, advergaming i reklama statyczna w grach. Całość dostępna jest w dwóch wersjach – SD i HD.
Dokładny opis odcinków znajdziecie w dalszej części niusa. Jeżeli kogoś interesuje temat reklamy w grach komputerowych to zapraszam na ekspercki blog, dostępny tutaj.
1 odcinek, a w nim:
- reklamy w grach
- umieszczanie reklam w grach
- nowa forma reklamy w Polsce, znana na zachodzie
- historia gier reklamowych
- dlaczego reklamy w grach są naturalne
- rozwój reklamy w grach
- rozwój technologii a rozszerzanie zasięgu reklamy w grach
- barman – jako przykład advergame
- powiązanie marki z grą – musi być naturalne
- pierwsze gry reklamowe pod marki dziecięce
- advergaming w Internecie
- zmiana postrzegania grupy docelowej, jest starszy i dysponuje większym budżetem niż zakładano
- gracz jako nośnik informacji
- umieszczanie reklamy w grze to profity dla producentów gier, wydawców, reklamodawców ale też i graczy
Odnośniki:
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,1;core.html (jakość HD)
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,2;core.html (jakość SD)2 odcinek, a w nim:
- formy reklamowe (advergame, Product Placement, reklama dynamiczna)
- kiedy reklamodawca przychodzi do gry, a kiedy gra do reklamodawcy
- Burger King jako przykład monetyzowania gier i aktywne wykorzystanie gier w marketingu
- kampania IGA – 36i6 – jak była odbierana przez graczy
- wydatki na reklamę w grach, migracja budżetów w innym mediów
- porównanie budżetów GTA IV i filmy IronMan
- dlaczego Product Placement w grach jest dobry
Odnośniki:
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,1;core.html (wersja HD)
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,2;core.html (wersja SD)3 odcinek, a w nim:
- dlaczego gracze są atrakcyjna grupą docelową
- podział graczy na dwie grupy – progamers, gamers vs. casual
- charakterystyka graczy casuale
- stereotypu gracza
- granie wychodzi z sypialni do salonu
- poziom skupienia przy graniu vs., TV, radio
- akceptacja reklam w grach
- co umieszczać w grach, aby pasowało
- co można było umieścić w grze Wiedźmin
- wykorzystanie gry jako nośnika (filmy reklamowe na bazie gier – WoW, kampanie społeczne)
- konkursy wokół gier, nie tylko dla progamers
Odnośniki:
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,1;core.html (jakość HD)
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,2;core.html (jakość SD)4 odcinek, a w nim:
- korzyści płynące z reklam w grach (rozwój rynku, wyższa jakość gier, darmowe gry)
- darmowe gry na telefony komórkowe (np. www.mobifree.pl)
- darmowe gry z magazynami nie tylko komputerowymi, darmowa rozrywka
- rozwój reklamy w grach – czy grozi nam przesyt
- rozwój reklamy w grach z głową
- lokalny rozwój w Polsce
- rozwój reklamy w grach pudełkowych – zasięg w Polsce
- 100 gier i rośnie
Odnośniki:
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682;core.html (wersja HD)
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682,2;core.html (wersja SD)5 odcinek, a w nim:
- niestandardowe wykorzystanie reklamy w grach
- Barack Obama w IGA w Burnout Paradise
- Yes, We Can!
- kampanie reklamowe w grach polskich polityków (dużo do poprawienia)
- profesjonalne gry flash jako dobry nośnik
- Clinton łapiący stażystki
- szybkie gry, związane z aferami (np. niemcymniebija.pl)
- gry flash w marketingu wirusowym, szeptanym
- wpadka advergaming – kiepskie produkcje, zniechęcające rynek do gier,
- wpadka advergaming – złe postrzeganie graczy przez marketerów
- mistrzostwo świata – Barack Obama w reklamie dynamicznej
Odnośniki:
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692;core.html (wersja HD)
gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692,2;core.html (wersja SD)
Musisz się zalogować, żeby móc dodawać komentarze.
Wszystkich głosujących: 23