Prawie 7 milionów Polaków ma aktywną styczność z grami. Co ciekawe społeczność graczy jest nie tylko coraz starsza ale również wyrównuje się w kategorii płeć. Już ponad 40% graczy, którzy mieli jakikolwiek kontakt z grami (flash online, pc, konsole) to kobiety. Dane wyciągnięcie z NetTrack-a prezentują sie następująco:
- 37,43% - przedział wiekowy 15-24 lat
- 46, 92% - przedział wiekowy 25-49 lat
- 15, 66% - przedział wiekowy 50+ lat
Podział ze względu na płeć:
- 59% to mężczyźni, liczba ogółem: 3, 9 milona
- 41% to kobiety, liczba ogółem: 2, 7 miliona
Popularne: 2%
grudzień 19th, 2007 o godzinie 00:24
i tak jestesmy plebsem
grudzień 19th, 2007 o godzinie 03:44
To wez skocz od razu z mostu - jednego zgorzknialego gnojka mniej…
grudzień 19th, 2007 o godzinie 06:03
Ciekawe na jakiej próbie to badanie było zrobione ? ;P
grudzień 19th, 2007 o godzinie 07:25
a gdzie wynik dla 5~14 ;d
grudzień 19th, 2007 o godzinie 08:18
#4 ta kategoria nie ma glosu ;)
fajnie by było jakby ktoś zrobił coś takiego na CS 1.6 i CS ‘Źródło’
grudzień 19th, 2007 o godzinie 10:06
#4
wielkość: 34 572
grudzień 19th, 2007 o godzinie 10:35
same no-lajfy xD
grudzień 19th, 2007 o godzinie 10:36
Nie ma mojej kategorii wiekowej : (
grudzień 19th, 2007 o godzinie 11:02
Ta statystyka jest przerażająca ;-)
grudzień 19th, 2007 o godzinie 11:31
sa klamstwa, duze klamstwa i statysyki
jak sie ma to do tego, ze ok. 10 milionow polakow uzywa internetu?
owszem kazdy ma stycznosc z grami bo wyskakuje te glupie flesze oraz kazdy ma pasjansa w windowsie, ale to tyle :P
grudzień 19th, 2007 o godzinie 12:25
#10
To nie są kłamstwa. Po prostu jest wiele rodzajów gier od najprostszych po najtrudniejsze a im większa będzie liczba graczy tym lepiej dla nas. W AdAction opracowaliśmy cała próbę łącznie z dochodami i wykształceniem (24% ma wykształcenie wyższe). Mam nadzieje, że Radek to nam niedługo tutaj zaprezentuje. dopiero całość może ładnie zszokować i dać do myślenia z jak dużym medium mamy do czynienia.
dla przykładu
W USA gra w gry 1/3 ludności
grudzień 19th, 2007 o godzinie 12:38
to nie sa klamstwa tylko statystyki - z checia zapoznam sie z nimi i sposobem ich przeprowadzania
ja rozumiem, bo mi tez jest po drodze, z tekstami “ze gra u nas 6-10 mln ludzi, potezny rynek itp”, biznes is biznes, ale tez prawda taka, ze jakies gora mysle na dzien dzisiejszy 2-2,5 mln osob mozna uznac za graczy - czynnych, a nie takich co w pracy wlaczaja pasjansa jak szef nie widzi :P
grudzień 19th, 2007 o godzinie 13:35
#12
Trzeba by było sie zastanowić kim jest gracz czyny?
Czy to może być osoba grająca na przykład 2 razy w tygodniu w wiedźmina, cs’a lub jakiś inny tytuł lub jest to osoba grająca 30 minut dziennie na kurniku.
grudzień 19th, 2007 o godzinie 13:47
no wlasnie, do tego to sie sprowadza
imo nie wazne “w co”, tylko “jak czesto” - czy sie angazuje: kupuje gry, ma zainstalowane u siebie na komputerze, czy gra regularnie w te gry, czy gra regularnie/sporadycznie/posiada konto na stronach typu kurnik/wp games itp; czy gra to rozrywka w wolnym czasie, czy tez “wypelniacz czasu” w pracy - pewnie tez znasz duzo osob ktore powiedza, ze graja nawet czesto w nie beda potrafic wymienic jednego tytulu gier (nie ma nikogo na gg ze znajmowych, wejde na gry online)
btw. nie jestem pilkarzem, nie interesuje sie pilka (mecze reprezentacji tylko) ale wg. badan jestem i kibicem (bo jednak ogladam) i czynie uprawiam pilke (bo gram na plazy z nudow) :P
grudzień 19th, 2007 o godzinie 13:53
Takie bardziej jakościowe widzę. Takie coś trzeba też dobrze zaplanować, żeby nie wyszło, że 90 % społeczeństwa to gracze. Mamy na to już pomysł wydaje mi się, że w styczniu/lutym się uda. Poproszę też Radka, żeby przedstawił na blogu nasze aktualne odnoszące się do całej populacji.
grudzień 19th, 2007 o godzinie 14:00
#14 zgadzam sie,pod tym wzgledem zwlaszcza przedzial wiekowy
25-49 lat moim zdaniem jest grubo przesadzony, zaloze sie o 0,5 wyborowej ze jakies 80-90% jest “graczami” biernymi
grudzień 19th, 2007 o godzinie 14:05
#16
Ale graczami są pamiętajcie też o tym, żeby nie patrzeć po sobie.
grudzień 19th, 2007 o godzinie 14:12
#17 owszem są, tyle że moim zdaniem owe “ogromne medium” jest tu nieco podkoloryzowane, bo tak naprawde niewielka ilosc tych graczy stanowi potencjalny rynek zbytu, no offence ;)
grudzień 19th, 2007 o godzinie 14:14
#18 oczywiscie mam na mysli ciagle ten przedzial 24-49 lat, bo zapomnialem o tym wspomniec ;)
grudzień 19th, 2007 o godzinie 15:00
Na jakiej podstawie jest prowadzona ta statystyka? Skad wiesz, ze Pan kowalski gra na kompie, a Pani kowalska nie? Te statystyki sa bardzo niedokladne, powinienes tam dopisac, ze to wszystko jest w przyblizniu z granica bledu przekraczajaca 10 procent.
grudzień 19th, 2007 o godzinie 16:01
Jest podział na konsole i PC. Dane pochodzą z polskich badań czytelnictwa i spełnia wszystkie zalecenia kodeksów.
Główne pytanie od jakiego zaczynamy:
Korzystanie z komputera w domu: formy wykorzystania jeżeli gry są na tak - zlicza się jako gracz.
grudzień 19th, 2007 o godzinie 16:09
to juz za madra dyskusja dla mnie :P nie znam sie na metodologii,wiem tyle: posiadam w domu telewizor, srednio korzystam z niego dziennie 15minut, ale zdarzaja sie dni, ze wogole go nie wlaczam - czy jestem telewidzem, czy idac dalej jestem potencjalnym odbiorca tresci i reklam ?
btw. od 5 miesiecy nie mialem czasu ani sposobnosci wlaczyc jakiejkolwiek gry - czy ja jestem graczem, mimo, ze nie gram, ale 8-11 godzin dziennie zajmuja mi sprawy zwiazane ogolnie rzecz mowiac z grami komputerowymi ? :P
czekamy na wyniki
ostatnie jakie czytalem (niestety nie podam zrodla) wlasie oscylowaly w granicach 2 mln graczy (czynnych, czy jak ich tam nazwiemy)
grudzień 19th, 2007 o godzinie 16:44
Posiadam w domu telewizor, srednio korzystam z niego dziennie 15minut, ale zdarzaja sie dni, ze wogole go nie wlaczam - czy jestem telewidzem, czy idac dalej jestem potencjalnym odbiorca tresci i reklam
Zależy jak ty byś ocenił siebie w takim badaniu, ale w pewnym sensie tak bo masz z tym jednak kontakt to jest jakieś 450 minut miesięcznie więc nie jest, aż tak mało.
PS: Pasujesz do typu gamersa :)
Gracze, dla których gry są integralną częścią życia, grają na turniejach, tworzą fankluby, serwisy o grach, można do nich
mówić faktami, korzyściami, są mniej podatni na reklamę..